Homepage
Schadenet
Schaderegeling
Herstelprocedure
Opdrachtgevers
Historie
Vervangend vervoer
Contact
Routebeschrijving




Schadeherstel
Schadenet Kranenburg Mijdrecht


Onderstaand wordt het gehele herstelproces door middel van een aantal foto´s uiteengezet. Als u op één van de kleine foto's klikt verschijnt er een nieuw venster met daarin een grote afbeelding.

De schade wordt bij binnenkomst door middel van foto´s vastgelegd, er wordt een inschatting gemaakt van de uit te voeren werkzaamheden en de te bestellen onderdelen, tevens is er dan overleg met klant, verzekeraar of leasemaatschappij of herstel van schade akkoord is.



Wanneer er een toestemming is ontvangen worden de onderdelen besteld en wordt de auto gedemonteerd, indien nodig wordt auto op richtbank geplaatst en recht getrokken.



Hiervoor maken wij gebruik van de moderne meet- en richtapparatuur van Cellete.

Indien het chassis recht is en weer aan de fabrieksnormen voldoet worden de te vernieuwen onderdelen verwijderd en de nieuwe delen gemonteerd, hiervoor worden de originele fabrieksonderdelen gebruikt.



De lasnaden voor vervolgens weggeslepen hetgeen het werk van de voorbewerkers in de spuiterij vergemakkelijkt.



Wanneer alle oneffenheden weggewerkt zijn en de te spuiten onderdelen glad en afgekit zijn wordt het geheel in een grondlaag gespoten.



Vervolgens wordt de binnenzijde van de auto in de juiste kleur gespoten



Hierna wordt de auto in de spuitcabine gezet, afgeplakt en uiteindelijk ook de buitenzijde in de juiste kleur gespoten, om geen afplakranden te krijgen worden een aantal los gespoten en later gemonteerd.



Na het spuiten wordt de gehele carrosserie gemoffeld, hierbij loopt de temperatuur op tot 80 graden celcius. Wanneer de lak goed droog en uitgehard is wordt de auto weer in elkaar gezet.



Nadat de eindcontrole heeft plaatsgevonden en er geen opmerkingen meer zijn wordt de auto schoongemaakt en klaargemaakt om aan te klant te worden afgeleverd.





Schadenet